duminică, 7 martie 2010

Constanţa, 27 februarie: "Matematică mai bună pentru copiii noştri"
















Atelier profesional la Universitatea Ovidius:
„Matematica mai buna pentru copiii nostri"

#Din anul şcolar 2011-2012 manualele de matematică vor fi simplificate, iar materia, mai pe înţelesul elevilor Facultatea de Matematică şi Informatică din cadrul Universităţii Ovidius a organizat sâmbătă partea a treia a Atelierului profesional „Şcoala - Altfel - Matematică mai bună pentru copiii noştri".
A fost prima manifestare din cadrul „Anul matematicii în şcoala românească", efectuată în colaborare cu Societatea de Ştiinţe Matematice din România, Filiala Constanţa, Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa, Fundaţia Dinu Patriciu şi Fundaţia CODECS pentru Leadership. La această manifestare a participat, pe lângă rectorul Universităţii Ovidius, prof. univ. dr. Victor Ciupină şi decanul Facultăţii de Matematică şi Informatică, prof. univ. dr. Wladimir Boskoff şi Cătălin Avramescu - consilier prezidenţial, Cristian Alexandrescu - inspector general în Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Maria Stavrositu - deputat, membru al Comisiei de Învăţământ a Camerei Deputaţilor, Cristian Hatu - expert pe probleme de educaţie al Societăţii Academice Române, Radu Gologan - preşedinte al Societăţii de Ştiinţe Matematice din România şi Marian Staş - preşedinte al Fundaţiei CODECS pentru Leadership. De asemenea, la manifestare au fost prezenţi şi câţiva zeci de profesori din învăţământul gimnazial, liceal şi universitar, precum şi inspectori şcolari şi directori de unităţi şcolare.

„Şcoala - Altfel - Matematică mai bună pentru copiii noştri", propune ca materia să se decongestioneze cu 35%. Elevii vor avea manuale simplificate, în care vor fi evitaţi termenii prea complicaţi, însă acest lucru o să se întâmple cel mai devreme din anul şcolar 2011 - 2012. În plus, se urmăreşte ca noţiunile complexe, greoaie, să fie învăţate în clasele mai mari.
Sâmbătă au fost puse în discuţie şi câteva principii de descentralizare a proiectării curriculare. În primul rând se urmăreşte formarea la elevi, a deprinderii de a decide şi a-şi asuma costurile şi consecinţele deciziilor luate în privinţa alegerii disciplinelor de studiu, prin stabilirea unui raport echitabil între numărul disciplinelor obligatorii şi numărul disciplinelor la alegerea acestora, din oferta şcolii, cu scăderea progresivă a numărului disciplinelor obligatorii către anii terminali ai învăţământului liceal. De asemenea, se doreşte parcurgerea unui număr redus de discipline în fiecare semestru, ca de exemplu, între 6-8, în funcţie de nivelurile învăţământului şcolar, alocarea unui număr de ore pe săptămână relativ egal pentru fiecare disciplină, tot ca exemplu, 3-4 ore săptămânal, stabilirea unui efectiv optim de elevi pentru desfăşurarea unora dintre disciplinele la alegerea acestora, precum şi identificarea unor alternative extracurriculare, oferite de şcoală elevilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu